Ma voltunk fogadóórán. Úgy néz ki gyarapítjuk az oviban maradók táborát. Az óvoda pedagógus, és az új óvónéni egybehangzó véleményt alkotott Koppányról. A feladat tartása (asszem így mondták) kb nulla. Magyarán ha valami nem érdekli, akkor kiáll, és lecarja magasról. A kudarc tűrése ugyan ez. De ez össze is függ. Ez csak azért baj, mert a suliban, már nem biztos hogy hagyják, hogy ő mondjuk kivonja magát a feladatból, mert nem füllik hozzá a foga. Akkor viszont könnyen kudarcélményhez jut, az meg sose jó.
A képi memóriája állítólag szar, ami meglep, mert simán ver memori kártyázásban, pedig jó vagyok ám! De végül megfejtettük, hogy valószínűleg nem neki való kártyákkal játszanak bent. A puzzle sem érdekelte, amíg nem kapott verdásat...
A szem kéz, szem láb koordinációra kell rágyúrnunk. Amire jó lenne a foci pl, ami őt olyan szinten hagyja hidegen, mint pl engem. Többet kéne kreatívkodnunk, barkácsolnunk. Hát kb úgy mondták, mintha nem szoktunk volna.
A beszédkészségét dicsérték. Választékosan szépen beszél, vissza tud mesélni hosszabb történeteket. Azt mondták ebben hagyjuk fejlődni elviszik valami mesemondónak, és úgy lesz sikerélménye, és a többi meg lassacskán hozzá fejlődik.
A ritmusérzéke viszont szintén gyatra. De a mozgáskordinációja is . Hát táncos sem lesz Bár szeret táncikálni.
Mondtak még azért jót is róla, mert ez most úgy néz ki mintha nem. Vagy másfél órát beszélgettünk az óvónénikkel.
A jók? Hogy rendkívül tájékozott a világ dolgaiban, (magasan a korosztálya felett) szuperválasztékos a beszéde, és ismeri is a szavak jelentését amiket használ. Fejben számol, és jó eredménnyel. Most jöttem rá, hogy mekkora hülyeség. Még jó, hogy fejben számol, hiszen leírni még csak kezdi a számokat, meg a betűket. Hogy számolna másképp mint fejben.
Nagyon jól eligazodik a térlátásban. Pl jó lenne lufivarrónak, mert én nem látom át amit csinálok, neki megvan hozzá az a képessége, ami csak a kollegámnak. Olyan fura feladatot mutattak, hogy több síkidom volt egymásra rajzolva keresztbe kasul. A feladat szerint a négyzeteket kellett kiszínezni. Ki is színezte, de csak azt a részét minden négyzetnek, amit nem fedett sehol egy másik forma.
Nagyon alaposan végzi a feladatát, amikor hajlandó. Feladat, van 5 különböző mintájú kosár alma, rajzolj be az megfelelő mintájú üres kosarakba ugyan annyi almát. Na gyerek elkezdi precízen másolni az apró kis almákat olyan kis elfordított 8 forma + a szára, kosarankén tizen huszon darab. Már kb 4-et meg is rajzolt mintegy húsz perc alatt, koncentrált a formára. Óvónéni rajzolt neki egy karikát egy vonallal, hogy elég lesz ilyen egyszerű almácska is. Onnantól gyorsabban haladt, és akárhányszor rákérdeztek, hányat rajzolt, és mennyi kell még, azt mindig tudta fejből.
A verbális dolgokban nagyon jó, szereti irányítani a társait, általában addig érvel, míg elfogadják az ő javaslatát, és úgy játszanak ahogy neki tetszik. (na de ha nem....jön a visítás)
Azt mondták Koppány tipikusan az a gyerek lesz aki x tárgyakból szín ötös, és néhányból meg éppen átcsúszik. Meglehet, hogy így is lesz.