Mici élményei

Miciből Koppány lett. Képtelen vagyok az ő szemszögéből nézni a világot. Úgyhogy mostantól anya ír.

Elfogyott az áramszünet.

2008.08.03. 22:35 - krimo

Címkék: kaland

Nagy kalandunk volt az este. Lementünk venni egy nagy dinnyét a dédivel. Koppány motorozott, addig. nagy nehezen rávettük, hogy hazainduljunk, nekem majd le szakadt a kezem ahogy a szatyrot cipeltem. Mikor segíthetett a motorjával hazatolni, már el is felejtette a játszótér utáni sóvárgást.

Igen ám, de áramszünet lett. Így a lépcsőházban atom sötét. Még szerencse, hogy csak a másodikra kell felcaplatni. A telefonommal világítottam, de kevésnek bizonyult. Adva egy nyócvanéves dédi, aki motorral botorkál, én egy bazinagy dinnyével, és Mici kezét fogva. Trallala, az elsőig felértünk, ott dinnye lerakó, dédivel egyetembe. Gyerekkel a kezembe fel ajtót nyitni hogy valami fény szivárogjon. Persze Szenilla néni már kint tobzódott a szomszéd lakásban, de most az egyszer kapóra jött, bedeportáltam, a csimpaszkodó 'sötétbenparamicit' hozzá és vissza mentem egy lámpával a mamáért.

Jó hogy már kitaláltuk, hogy füstölthalat vacsizunk. Ebben a fényáradtaban sima ügy szálkátnyelni. Míg a mama a halat tisztította, mici mindenkivel szóbaelegyedett a lépcsőházban, és készségesen világított nekik az elemlámpával. Folyamatosan mondogatta, hogy: "elfogyott az áramszünet"

Végül kicuccoltunk az erkélyre, és a lemenőnap fényében megettük a halat. Úgy bejött a piknikezés, hogy a fürdőzést is az erkélyen kellett végezni lavoárban. Addigra aztán visszajött az áram. De Mici tántoríthatatlan volt az esti mosdás helyszínével kapcsolatban.  Mikor kipacsált egy fél lavór vizet, kitettem a szűrét, és bögve jött utánnam, a kádban befejeztük a lavorbafürdést. Hö! Úgy még intázni is lehet benne...Mázlink volt, mert akkora szélvihar lett közben, hogy az elszálló cumisüveg hangjára eszméltem a fürdőben, gyorsan kiszaladtam az erkélyre összecsukni a napernyőt.

Ma még hatvanszor elmesélte az áramszünetet, apának is a telefonba, nagy hatással volt rá. Hihetetlen, számomra hogy már úgy telefonál mint a nagyok, mindjárt vissza is keresem, de nem rég még bele se szólt hiába brekegtek neki a vonal másik végén. Most meg, míg a vacsihoz megkentem a kenyeret, szépen elvitte a telefont, kisétált vele az erkélyre, és dumcsizott az apjával. Rendesen válaszolgatott, és mesélt, hogy vele mik történtek. Leesik az állam néha ettől a kiskrapektől. Május 16.-án szólt először telefonba. Két hónap. Kicsit nem figyelek, és megírja a doktoriját...

Ma itt voltak a Lexiék. Ime a "nagymamáj és nagybácsija" :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És a mai mutatvány: kútból ivászat:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása